Isnin, 25 Mei 2009

pena pertama ku.

Pada saat ini ku telah cuba untuk menghasilkan sebuah karya yang tidak begitu indah
di baca dan di nilai,
kerna ini adalah yang pertama bagi ku menulis sebegini
pada seumur hidupku.

aku ingin menceritakan tentang kisah-kisah yang aku mula meminati menulis karya .
Pada mulanya aku membaca sebuah terbitan buku yang beralunan di penuhi dengan sajak, puisi, dan sayembara... Pada mulanya aku mengangap ini adalah kelakar dan tidak akan masuk kedalam jiwaku ini... akhirnya setelah menghabiskan satu terbitan itu...

Baru ku tahu betapa indahnya terbitan itu sehingga aku terpikat dengan susunan bahasanya...
Teringat dengan satu ayat yang berlagu

" bolehkah ombak dipisahkan dengan pantai,
sedangkan udara dan manusia pun tak boleh dipisahkan.. "







beginilah sepotong ayat yang membuatkanku terasa ingin memulakan karya ku ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan